tisdag 19 november 2013

jag vill inte stanna när joggar

Jag har en spellista i Spotify med låtförslag som jag tänkt använda på fritidsgympan, igår la jag in några nya sånger i den. Idag då jag klär upp mig för en löptur efter jobbet, startar joggprogrammet och pluggar in hörlurarna märker jag strax att något blivit galet. Musiken som vanligtvis dunkar med snabb rytm är utbytt mot Copacabanana med Sean Banan. Ja ja tänker jag och fortsätter ändå, jag vill helst inte stanna när jag startat. Med ett leende över den tokiga texten springer jag vidare, då nästa sång drar igång blir jag lite mer tveksam, Aerobicsmurfen(och aah just a little bit), nåja ganska kvick är den ju så kuta vidare. Smurfen tonar bort och sen kommer droppen som får bägaren att rinna över! Klappa händerna med Mora Träsk strömmar in i mina öron och jag tvärnitar så asfalten krullar sig. Ibland måste vi skilja på arbete och fritid, även om vi jobbar på fritids.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar