onsdag 13 mars 2013

hosta och elände

Nu har jag varit sjuk i snart en vecka, så tråkigt. Inget onödigt pratande eftersom halsen är öm efter hostandet. Jag kommer inte ihåg att jag varit så här tyst i en hel vecka nån gång. Jag mailade rektorn igår för att meddela mitt tillstånd, i rektorns svar får jag reda på att kompisgungan kommit upp och det är kö runt den. Klart man missar nåt kul när man är borta fast den är ju kvar. Imorgon tar jag mig till jobbet och det ska bli skönt. Under mina dagar hemma har jag grunnat på lärarlyftet och har kollat runt på de olika högskolorna vilka utbildningsalternativ som ges. Vi får se hur jag gör med den biten.

2 kommentarer:

  1. Jag skulle vilja läsa lite vad du tycker och tänker om det här med lärarlyftet som fritidspedagog! Jag har fått för mig att det bara är negativt; att skolan vill göra oss till lärare och att vi inte ses för den kompetens vi har i det fria lärandet på fritids! Vad är dina tankar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elin. Bra frågor, jag gör ett inlägg i bloggen. Svaret svänger ut lite åt ett annat håll för jag tror inte skolan haft nån baktanke angående fritidspedagogernas speciella förmågor, inte denna gången. Jag tror det är andra händelsekedjor som gett detta resultatet.
      Tack för din respons Elin.

      Radera