fredag 13 december 2013

fredag och långt till måndag

I eftermiddags kom jag hem, då satte jag mig med en kopp kaffe och Lärarnas tidning. Juste framsida med fritidspedagogernas nya giv om legitimation. När jag kommer till sidan 24 står det "skakar loss till youtube" uppe till vänster. Jag läser att ett av de spelen jag spelat med stort nöje hos några vänner streamas via internet till storbildsskärm. Framför skärmen dansar många av eleverna samtidigt. Hos oss har de sjungit länge men bara två åt gången, de har dansat till Psy:s video. Jag nästan springer och hämtar min padda, jo minsann det ligger hela låtar från spelet på nätet. Man behöver ju inte spelet!  Jag har nu gjort en spellista på youtube med många av de sånger jag hittade, dessa vill jag gärna spela för fritidsbarnen på måndag. Fasen, det är ju bara fredag, hoppas helgen går fort. 
Ps. Jag hittade en med en tomte som dansar lite kul. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar