söndag 25 december 2016

Nytt jobb sen augusti.

Tillbaka helt ur det blå. I somras ringde det på mobilen och det var en rektor i min hemkommun, denna rektor ville satsa på fritidshemmet i sin skola och behövde nån som ville ta rastaktiviteter, sitta i utvecklingsgruppen på skolan och vara den ende med adekvat utbildning på ett fritidshem med ca 80 inskrivna elever. 100% tjänst på fritidshemmet. Efter lite betänketid kände jag att det var dags att lämna mina underbara arbetskamrater och min stabila, fina skola och tacka Ja till erbjudandet.
Nu ett halvår senare är jag helnöjd, jag har kvar mina gamla jobbarkompisar och dessutom fått nya härliga vänner och barn.
Vi utvecklas tillsammans och gör mycket roligt och viktigt. Det var ju härligt att få LGR11 med kapitel fyra i knät, äntligen. Vi gör pedagogiska planeringar och veckoblad i vår nya lärplattform. All personal har fått beröm från både ledning och föräldrar, vi flyger bland molnen nu.
Vi hörs säkert igen
/Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar