tisdag 25 juni 2013

anställningsintervju

Imorgon är det intervju, ska jag hitta min nya förtrogne? Av nitton sökande var endast en utbildad fritidspedagog, för sorgligt, nu är ju inte ens detta nån garanti för att gnistor ska flyga och fyrverkeri uppstå. Alltså ska jag vara lite detektiv och ställa några frågor som jag har riggat till det tilltänkta offret.
En fråga lyder ~Vi är ute varje dag på fritidshemmet, mestadels på skolgården. Vad tror du att dina uppgifter kan vara då? En annan är ~Vilka är dina styrkor? Sen har jag om konflikter med barn, personal och föräldrar som kan uppstå.
Vi behöver veta hur den sökande antas uppträda i vissa situationer. Vi vill också veta om den nya kan komplettera och/eller utveckla personalgruppens kompetens. Det är synd att vi inte kan välja och vraka bland sökande men så är det, bara att gilla läget. Det ska hur som helst bli spännande och läser hon denna bloggen så kan hon ju öva in ett par bra svar innan hon kommer.

Resultatet
Det gick ju bra, sökanden fick jobbet. En hård tillvaro med mig under ett år, ett tidsbegränsat straff i alla fall. Välkommen till oss, hoppas du blir nöjd med ditt val.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar