torsdag 7 februari 2013

lapp på dörren

Idag låg temperaturen runt nollan (celsius, om montazami undrar) och vi har precis fått ett nytt snötäcke. Vi meddelar barnen att vi går till vår stora pulkabacke efter mellis och reaktionerna är lite blandade. Väl där åker vi som bara den och ett härligt snöbollskrig bryter ut. När vi tillbringat en dryg timme där går vi tillbaka. 44 barn och ingen har klagat eller gnällt under hela tiden, utom när jag råkade...
Kul är också att föräldrarna gillar det, vi sätter en lapp i entrén "vi är i backen, hämta där. Fritids", enkelt. Vi måste bli bättre på att göra detta oftare.
Förra gången vi var i backen tappade jag fritids mobil, det var bara att sticka tillbaka igen. Jag ringde från min egen och hörde hur det lät svagt i snön. Hah tänk att den funka, nu stänger jag fickorna noga när vi rullar runt i snön. Man lär så länge man leverkorv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar