onsdag 2 januari 2013

tillbaka


Tillbaka på jobbet med en mjukstart klockan tolv och lika många barn på bygget.
I gympasalen frågade jag efter leken om någon blivit varmt eller rent av svett, genast flög åtta händer upp och kommenterades med "jättevarm" eller "riktigt svettig". Sen frågade jag om nån slagit sig eller fått lite ont, några pratade i mun på varandra och menade att visst hade de liksom lite ont i nåt finger eller fått en boll lite hårt i ansiktet och ett badmintonrack på handen. Då säger en pojke -Johan, du vet väl själv att du fick sätta plåster på min tå för det kom ju till och med blod!
Vad jag vill komma fram till när vi pratar om sådant här efter gympaleken är att detta är den plats där det händer mest olyckor på skolan och det måste både barn och personal vara beredda på.
Det kostar att ha riktigt roligt helt enkelt.

Nu slår jag ett slag för lekarkivet här på nätet, alltid fina tips till alla som vill leka bra lekar inne eller ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar