onsdag 29 maj 2013

full vecka

En del extra denna veckan blir det. Hur kan det komma sig att det alltid ska klumpa ihop sig och bli många grejor på kort tid?
Måndag stängning, lämnar bygget 18.40, tisdag tar en extra timme på morgonen, Apt på kvällen med äventyrspedagogik i skogen, lååång dag 7.00-20.00, förbereder inför nästa dags möte efter halv nio på kvällen, onsdag åka iväg och planera sommarlovets sammanslagning med andra fritids (missar den vanliga planeringen), torsdag vanlig dag med öppning och inget annat (än så länge), fredag två extra timmar på morgonen i förskoleklassen med idrott. 
Under veckan har jag även fått äran att besvara intressanta frågor från en högskolestudent om specialpedagogik på fritids, det fick bli kvällens jobb. Hoppas han blir någorlunda nöjd ;)

Idag när jag kom hem och kollade mejlen på paddan så var det ett brev från antagning.se som uppmanade mig att gå in på sidan för att se besked om kursen jag sökt. Efter att ha fibblat med lösenordet ett par gånger lyckades jag till slut få veta att jag är antagen till Idrott och hälsa 15 hp + Bild 15 hp för fritidspedagoger på högskolan Väst. Detta ska bli så rackarns roligt, jag ser verkligen fram emot detta jättemycket. 

Förresten så frågade en pojke mig idag -Hur gammal är du Johan? Ärlig som jag är svarade jag -44 år fyllde jag i onsdags. -Va? utbrast han, du ser ju bara ut som tjugo eller så. Det ni !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar