måndag 6 maj 2013

"nytt" jobb och inskolning

Idag var det dags för inskolning av hälften av höstens nya förmågor, då ska jag skifta avdelning och det innebär att nu när de nya kommer så får jag byta för några dagar redan nu. Det blir en försmak av jobbet på min nya avdelning. Lite rörigt blev det allt med helt andra barn och deras tider, nu var ju en ordinarie kvar så det var aldrig nån större fara för totalt vims. Från 13.00 till hämtning var de nya hos oss idag och de hann visa många känslor, lite gråt och mycket glädje. Klart att man saknar sina föräldrar när man hamnar på ett nytt ställe, även om man varit där nån gång innan. Glädje över att förväntningar uppfylldes och att få återse gamla vänner från förskolan. När till sist deras mammor eller pappor kom blev det kramkalas, då fick vi även möjlighet att småprata med föräldrarna lite och stämma träff för inskolningssamtalet som vi samkör med f-klassens lärare. Nu när jag sitter här hemma summerar jag en fin dag men nu är jag trött. Kollar hockey, Sverige-Vitryssland, och ska snart knoppa in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar