tisdag 7 maj 2013

klipp och klistra

Vi satt och kollade bilder på nätet häromdagen, jag och några barn, ni vet sådana som barnen gillar att fylla med färg. På vårt fritidshem får man inte fylla i hela A4 ark med tuschpennor utan det är färgpennor som gäller. Barnen får förstå att det helt enkelt är billigast så. Vill de måla eget får de gärna tuscha på. Nå i alla fall, när vi satt där började någon prata om klippfigurer. Vi kollade och hittade en gubbe som förekommer i ett dataspel, den såg ganska enkel ut så den skrev vi ut och förstorade till rimlig storlek.
När de ska sätta igång upptäcker vi att det inte alls är så lätt och eftersom jag gjort dem får jag hjälpa flera barn med detta pyssel. Schyssta kollegor eller hur? Det klipps, limmas och tejpas. En grabb tar hem bitarna  och dagen efter har föräldrarna skickat med delarna till mig för montering. Jag tror jag kommer att tänka mig för både en och två ggr innan skrivaren får detta jobbet igen.


Bilden visar en creeper från spelet minecraft.
Ooops, det blev mer iaf...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar